Turistler, Olimpiyat Oyunları’na ev sahipliği yapan Paris’te aşırı kalabalıktan ve konaklama fiyatlarının yüksek olmasından korktukları için uzak duruyorlardı.
Fransa’nın başkenti Paris’in ev sahipliği yaptığı Olimpiyat Oyunları’nın 11 Ağustos’ta sona ermesinin ardından turizm yeniden başladı. Kentte otel rezervasyonlarında son dakika artışı dikkat çekti.
Haziran ve temmuz aylarında rezervasyonlardaki düşüşe rağmen oteller maçlar sırasında doluluk oranını %84’e çıkardı. Bu artışta otelcilerin sunduğu cazip indirimler ve teşvikler önemli rol oynadı.
Bazı ziyaretçiler ise önceki rezervasyonlarını iptal ederek indirimli fiyatlardan yeni rezervasyon yaptırdı. Buna rağmen odalar genellikle normal fiyatların iki katı fiyata kiralanıyordu. Gelir kayıplarını önlemek için otel işletmecileri, maçlardan önce iadesiz odaları satarak önlem aldı.
Ayrıca 28 Ağustos’ta başlayacak Paralimpik Oyunları’na da talebin artması bekleniyor.
Öte yandan bu son dakika uyanışı yaz sezonunun genel olarak sıkıcı geçmesini engelleyemedi.
Olimpiyatlara veya Taylor Swift konserlerine katılmayan birçok turist, otel ve restoran fiyatlarının yüksek olması nedeniyle Paris’e gitmekten vazgeçti.
Ayrıca Paris’teki otel ve diğer konaklama yerlerine yılbaşından itibaren uygulanan vergi artışı da turizmi olumsuz etkiledi.
Delta ve Air France-KLM grubu gibi büyük havayolları yakın zamanda Paris’in Olimpiyatlar sırasındaki zayıf performansını vurgulayan gelir uyarıları yayınladı.
Air France-KLM grubu temmuz ayı başında yaptığı açıklamada, uluslararası pazarlarda Paris’e olan ilginin önemli ölçüde azaldığını belirtmişti. Bu düşüşte Fransa’da yaşayanların tatillerini olimpiyatlar sonrasına ertelemeleri ya da alternatif geziler planlamaları da etkili oldu. Şehir ile diğer destinasyonlar arasındaki seyahatin olağan Haziran-Ağustos ortalamasından daha düşük olduğu bildirildi.
Air France-KLM, Haziran-Ağustos 2024 döneminde birim gelirde 160 ila 180 milyon euro arasında kayıp beklediğini açıkladı. Ancak bu durumun havayolunun öngörülen kapasitesine herhangi bir etkisinin olmadığı belirtildi.
Restoran ve müzelere gelen ziyaretçiler azalıyor
Olimpiyatlar nedeniyle Paris otelleri sezonu kârla kapatsa da restoran, müze, mağaza gibi turistik ve kültürel tesislerin satışlarında sert düşüş yaşandı.
Louvre gibi büyük müzelerin ziyaretçi sayısında Olimpiyatlar sırasında %22’lik bir düşüş görüldü. Spor sahalarına yakın mağaza ve restoranlarda satışlar artarken, şehir merkezine uzak olanlarda ise müşteri kaybı yaşandı.
Her ne kadar ağustos ayında pek çok Parisli şehri terk etmeyi seçse de Seine nehri çevresindeki bölgelerin olimpiyat hazırlıkları nedeniyle kapatılması, Île de la Cité’nin merkezindeki restoran ve kulüplerin gelirlerinde de düşüşe neden oldu.