Bluesky'nin kullanıcı tabanı, Instagram Threads'in 275 milyonu aşan aylık aktif kullanıcı sayısının gerisinde kalsa da büyüme hızı dikkat çekiyor.
Pazar araştırma şirketi Likeweb'e göre Bluesky'nin ABD'deki günlük aktif kullanıcı (DAU) sayısı Threads ile aradaki farkı büyük ölçüde kapattı.
Bluesky için en yoğun günlerden biri olan 15 Kasım'da Threads'in farkı ABD'de sadece 1,5 katına geriledi.
Ayrıca Bluesky, ABD ve İngiltere'deki günlük web sitesi ziyaretlerinde Threads'i geride bıraktı. Threads dünya çapında hâlâ küçük bir liderliğini korurken Bluesky aradaki farkı hızla kapatıyor.
Mobil uygulama kullanımında rekor artış
Bluesky'nin mobil uygulaması da büyük bir ivme kazandı. Benzerweb'in verilerine göre ABD'de Kasım ortasında yapılan seçimlerin ardından kullanım oranı %519 arttı.
Uygulama, 13 Kasım'da ABD App Store'da Threads ve X'i geride bırakarak bir numaraya yükseldi. Android kullanım oranları yıl boyunca %360'tan fazla arttı.
Bu büyümenin ana nedenleri arasında X'in kullanıcı verilerini bir yapay zeka şirketine satması ve engelleme işlevini değiştirmesi gibi tartışmalı kararları yer alıyor.
Ayrıca Elon Musk'un Platform X'i Donald Trump'ın başkanlık kampanyasını desteklemek için kullanması da birçok kullanıcıyı platformdan uzaklaştırdı.
2023’ten itibaren büyümenin hızlanması
Bluesky, Şubat 2023'te halka açıldıktan sonra büyük bir ivme kazandı. Eylül ayında 9 milyon olan kullanıcı sayısı, Kasım ayında 20 milyona ulaştı. Platform, Amerika seçimlerinden bu yana günde 100 bin yeni kullanıcı kazandı.
Bluesky, sosyal medya devleri X ve Threads'e ciddi bir rakip olduğunu kanıtlıyor.
Platform, kullanıcılarına “gerçek” bir insani bağlantı sunduğunu ve daha samimi bir deneyim arayanların ilgisini çektiğini iddia ediyor.
Bluesky kullanıcılarının özel algoritmalar oluşturma, kendi başlangıç paketlerini tasarlama ve özel alan adları gibi özellikler, platformu rekabette öne çıkarıyor.