Bazı şirketler, ürünleri Birleşik Krallık’ta üretilse bile biralarını İspanyol veya İtalyan olarak markalıyor.
Danimarkalı bira üreticisi Carlsberg’in genel müdürü İngiliz gazetesi The Telegraph’a Madrí Excepcional markasının popülaritesinin Carlsberg’in Birleşik Krallık’taki başarısına zarar verdiğini söyledi.
2020 yılında İngiltere’deki barlarda lansmanı yapılan Madrí markası, merkezinde İspanyol kültürü bulunan kendisini “Madrid’in ruhu” olarak pazarlıyor.
Bira aslında İngiltere’nin Yorkshire kentinde Doom Bar, Carling ve Blue Moon’un da sahibi olan Kanadalı-Amerikalı çok uluslu Molson Coors tarafından üretiliyor.
Dünyanın önde gelen tüketici satın alma davranışı verileri araştırması olan NIQ’ya göre Madrí Excepcional, geçen yıl yıllık 93,3 milyon £ (4 milyar TL) gelir elde etti.
Molson Coors web sitesi ayrıca 2024’ün ikinci çeyreğinde Madrí Excepcional’ın Birleşik Krallık’taki tesislerde satılan tüm biralar arasında üçüncü en yüksek satış cirosuna ulaştığını belirtiyor.
Rakip marka Carlsberg’in genel müdürü Jacob Aarup-Andersen, The Telegraph’a şunları söyledi: “Dünya çapında bira sektöründe güçlü rekabetin devam ettiğini görüyoruz. Birleşik Krallık’ta şiddetli bir rekabet var. Başarılı olan markalardan birinin olduğuna şüphe yok İngiltere pazarında ise Madrí Market var. “Hisse senetlerine baktığınızda iyi performans sergilediklerini görüyorsunuz. Orada iyi bir pazar bulduklarını düşünüyorum. Bu yüzden onlara teşekkür ediyorum” dedi.
Bazı uzmanlar, Madrí’nin popülaritesindeki keskin artışın, Birleşik Krallık’taki COVID-19 kısıtlamalarına ilişkin endişelerin önemli ölçüde azaldığı 2022’nin başlarındaki pazarlama hamlesinden kaynaklandığına inanıyor.
Bu fırsattan yararlanan Madrí, markasını “güneşli tatil” ile eşanlamlı hale getirmeye çalıştı ve karantinadan bunalan İngiliz vatandaşları arasında popülerlik kazandı.
Ancak kıta Avrupası temasını kullanmak yalnızca Molson Coors tarafından kullanılan bir pazarlama stratejisi değildir.
Örneğin İtalyan birası Birra Moretti, İngiltere pazarı için Manchester’da Heineken tarafından üretiliyor.
Filipinler’de kurulan ancak merkezi İspanya’da bulunan San Miguel, aynı zamanda İngiltere’deki müşteriler için Northampton’daki Carlsberg tarafından da üretilmektedir.
Madrí İngiltere’nin Yorkshire bölgesinde üretilmese de İspanya ile bağlantısı bulunmaktadır.
Spesifik olarak, yine Molson Coors’un sahibi olduğu İspanya’daki bira üreticisi La Sagra ile işbirliği içinde üretiliyor.
Bu yılın başlarında İspanyol bira fabrikası Estrella Galicia’nın uluslararası CEO’su Madrí’nin reklamlarının “pek dürüst olmadığını” söyledi.
Estrella Galicia’nın uluslararası genel müdürü Aitor de Artaza, “Pazarlama açısından harika bir iş çıkardılar, bu kesin. Ancak bu biraz zor çünkü insanlar İspanyol birası içtiklerini düşünüyor ama durum böyle değil.” , Telegraph’ta söyledi.
Birleşik Krallık’ta yanıltıcı reklamları yasaklayan kurallar olmasına rağmen, bira üreticilerinin diğer ülke ve kültürlerden ilham alması kabul edilebilir kabul ediliyor.
Molson Coors, Euronews’in yorum talebine henüz yanıt vermedi. Carlsberg bu hafta başında bir kazanç güncellemesi paylaştı.
Maliyet düşürme, tüm yıl kazanç görünümünü iyileştirerek, zayıf tüketici talebinden kaynaklanan düşük satışları dengeledi.
Batı Avrupa’da yılın ilk yarısında satılan toplam içecek hacmi %1,7 azaldı.